Lijstje van beste kantoorartikelen

De ene houdt ervan om uren te kijken naar kantoorartikelen en door te bladeren door alle mogelijkheden die er zijn. De ander vindt er niks aan en vindt slechts dat het goed moet werken en er gewoon moet zijn. Persoonlijk hoor ik bij de eerste groep mensen en kan ik uren kijken naar websites met schriften, pennen, mappen en ga zo maar door. Toen ik jonger was en naar de middelbare school ging, was het kiezen van mijn schoolspullen elk jaar weer echt een hoogtepunt. Nog steeds als ik leuke stationery zie ik winkels dan loop ik er langs. Het liefst koop ik dan ook altijd iets. Mijn vriend vindt dit wat minder leuk, maar zelf kan ik echt helemaal erin opgaan. Een beetje een guilty pleasure dus, maar het heeft me wel geleerd welke kantoorartikelen ik echt de moeite waard vindt. Hieronder kun je een lijstje vinden van mijn favoriete kantoorartikelen en wat ze nou zo handig en leuk maakt.

Lijstje van de beste, leukste en handigste kantoorartikelen:

  1. Agenda’s/kalender: Agenda’s en kalenders zijn vooral heel handig om je leven een beetje op orde te brengen. Ze brengen structuur aan en geven de kans om afspraken goed in te plannen. Zo vergeet je nooit meer iets en zal je nooit meer iets dubbel plannen. Daarnaast geeft het een goed gevoel om te kunnen zien wat je de komende tijd te wachten staat. Als de agenda of kalender nou ook nog een leuk printje heeft, dan is het helemaal leuk om hem ergens op te hangen of neer te leggen. Genoeg redenen dus om er sowieso een in huis te hebben. 
  2. Opbergbakjes: Dit is een wat algemener product, maar dat maakt het juist zo universeel. Dit soort bakjes zorgen ervoor dat bepaalde spullen die altijd rond je bureau (of andere plekken in huis) liggen hebt, ook echt een eigen plek krijgen. Zo raak je ze nooit meer kwijt, is de plek waar het normaal ligt meer opgeruimd en kun je altijd je spullen terugvinden. Deze bakjes kun je gebruiken voor sleutels, pennen of andere kantoorartikelen.
  3. Brievenbakjes of brievenstandaard: Als de post weer op de mat ligt dan wordt het meestal opengemaakt en daarna ergens neergelegd zonder het te organiseren of op te ruimen. Ik maak me daar in ieder geval wel schuldig aan. Door het aanschaffen van een brievenbakje of brievenstandaard is dat probleem er niet meer en kun je altijd je nieuwe post even netjes neerleggen, om daarna te kunnen sorteren in verschillende mappen. Ook in bedrijven wordt dit veel gebruikt en vooral ook als er post is voor verschillende ontvangers.
  4. Mappen: Ik noemde ze al even, maar mappen zijn echt het beste product om je documenten in te organiseren. Zo kun je altijd iets terugvinden en zal geen een document beschadigd worden. Er zijn ontzettend veel verschillende soorten mappen, enkele hiervan zijn: opbergmappen, sorteermappen, dossier mappen, hechtmappen, klemmappen etc. Elke map heeft zijn eigen functionaliteit, maar heeft altijd gemeen dat het ervoor zorgt dat alles op een bepaalde plek te vinden is en dat er structuur en duidelijkheid is, als iets gezocht wordt.
  5. Papierwaren: Papier heb je gewoon altijd nodig. Om te printen, om notities op te maken, om je presentatie voor te bereiden etc. Je kunt papier lost kopen of in bijvoorbeeld een notitieboek. Notitieboeken zijn mijn persoonlijke favoriet, omdat ze er vaak leuk uitzien en heel handig zijn. Je kunt er je ideeën in kwijt, kunt dingen bijhouden, belangrijke lijstjes maken etc. Het is de plek om alles dat je in je hoofd hebt neer te zetten, zodat duidelijk is wat je ermee kunt doen. 
  6. Stempels: Stempels zijn uiteraard heel handig, maar vooral heel leuk. Het maakt een brief of je notitieboek persoonlijker. Stempels met datums of cijfers kunnen heel handig zijn voor facturen inboeken en om bij te houden wanneer iets ontvangen is. Zo is er een systeem wat makkelijk bij te houden is en waarmee iedereen kan werken. Super handig en gewoon leuk om te doen.

Elk kantoorartikel heeft dus zijn eigen charme en functionaliteit. Dit zijn slechts enkele soorten artikelen die ik persoonlijk heel handig vind, maar er is nog veel meer keuze. Het helpt in ieder geval om alles duidelijk te organiseren en plannen en brengt structuur aan waar dat nodig is.  

Geef een reactie